tisdag 26 maj 2009

Elevrespons hittills...

"Det är bra tänkt, för det är ju eleverna som håller på med datorer mer", sa en elev spontant. Jag förklarade för eleverna att jag själv inte kan programmen väl, och att jag därför ville låta dem pröva sig fram, och tycka till. 

"Åh, vad tråkigt!"Jag har mötts av flera kommentarer som varit mindre positiva. När jag mötte dessa mindre positiva kommentarer, så bad jag dem tänka på matematikundervisning. De fick INTE jämföra med spel som World of Warcraft, och andra spel som de självmant väljer att spela på sin fritid. Jag uppmanade dem att tänka på matteundervisning med mattebok eller stenciler som huvud"verktyg" eller dator och datorprogram. 

"Datorn!" Ett 10-tal elever har fått frågan, och har hittills alla elever svarat med övertygelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar