tisdag 26 maj 2009

Projektet är igång...

Det bidde en community... Eller åtminstone grunderna till en. Tanken är att det ska bli en mötesplats för mig och eleverna, och kanske även föräldrar. Idén är att eleverna ska kunna kommunicera med både mig och varandra via denna mötesplats. Min vision är även att kunna lägga ut läxor och kanske små mattefilmer där med. 
Eleverna möttes och prövade olika matteprogram. 

Matteprogram som både var visuella och verklighetsförankrade. 
Eleverna fick tydlig respons på sitt arbete, när det gick bra och när man behövde jobba lite mer på ett område.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du kommit igång så bra!

    SvaraRadera
  2. Intressant blogg du har! Jag klickade mig i från öpedagogen. Matteprogrammet, är det Matteknep eller vad det nu heter? Jag, som är svenska som andraspråkslärare, jobbar en del med Språkknep.

    Spännande med en community, ser fram emot att få läsa mer omm hur det går.

    Hälsn,
    Anna

    ps. Jag länkar till dig, hoppas det är ok.

    SvaraRadera